Sprawozdanie z projektu „Zabawa sztuką” klasy 3 B – rok szkolny 2021/2022

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” było  propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej, a także zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami.

Projekt pomógł rozwinąć u dzieci poczucie estetyki i wrażliwość na piękno oraz pobudzić kreatywność i innowacyjność podczas poznawania różnych technik plastycznych.

W ramach projektu uczniowie zrealizowali 7 zadań z zaproponowanych punktów przez organizatora:

  1. „Google Arts and Culture”https://artsandculture.google.com/ aplikacja  mobilna przybliżająca świat sztuki w atrakcyjny sposób.
  2. „Matematyka w obrazach”ćwiczenie spostrzegawczości, odkrywanie ukrytych  cyfr na obrazie „Od O do 9” (Jasper Johns).
  3. „Obrazy malowane nożyczkami”bądź jak Henri Matisse, piękno i harmonia  przy użyciu nożyczek i kolorowego papieru/gazet.
  4. „Nastrój wyrażony kolorem” – barometr emocji w postaci własnego dzieła  sztuki.
  5. „Który obraz?” – odkrywanie obrazów na podstawie fragmentów utworów  muzyki klasycznej.
  6. „Nasze opowiadanie” – książka ilustrowana obrazami.
  7. „Sztuka ziemi (land art)” tworzenie obrazów przy użyciu materiału  przyrodniczego np. kamieni, patyków, liści, szyszek.

 

Realizując punkt nr 6 udało nam się stworzyć zbiór opowiadań napisanych przez dzieci. Każde opowiadanie zostało wzbogacone ilustracją, a tematem przewodnim naszej wspólnej książki były psy i tak powstała książka „Psie przygody”. Inspiracją dla dzieci do napisania swoich opowiadań były nie tylko zajęcia związane ze sztuką i Światowym Dniem Psa, ale także książka „Kocie przygody”, którą dzieci stworzyły w zeszłym roku szkolnym uczestnicząc w zajęciach z doradztwa zawodowego.

Premiera książki „Psie przygody” odbyła się 13.06.2022 r. w bibliotece szkolnej, podczas której chętne dzieci przeczytały swoje opowiadania.

Uwierzcie nam książki napisane przez dzieci są niczym podróż do krainy dziecięcej wyobraźni 🙂

Projekt był bardzo chętnie realizowany przez dzieci i sprawił im wiele radości. Wszyscy wiemy, że sztuka łączy się na co dzień z różnymi obszarami i dlatego dbaliśmy o to, aby to właśnie ona brylowała w realizowanych działaniach i odgrywała kluczową rolę.

Koordynatorem projektu była pani Anna Lisiecka.