Projekt dwujęzyczny polsko – francuski,  który powstał z myślą o dzieciach i dla dzieci, zarówno uczniów naszej szkoły jak i przedszkolaków. To one mają się tu świetnie bawić, używać wyobraźni i rozwijać, a przy okazji przyswajać sobie język francuski.  Projekt zakłada wykorzystanie techniki LdL, czyli uczenia się poprzez nauczanie – to metoda prowadzenia lekcji, w której rolę nauczyciela przejmują właśnie uczniowie. Projekt jest dofinansowany z funduszu Rady Rodziców naszej szkoły.

Proponowane zajęcia mają głównie na celu rozszerzenie oferty programowej nauki języków obcych, w tym języka francuskiego w środowisku lokalnym.
Głównym założeniem projektu jest aktywizacja uczniów klas dwujęzycznych do działań na rzecz środowiska lokalnego. Uczniowie klas dwujęzycznych, pod opieką pani Magdaleny Mrozowskiej i pani Karoliny Widyńskiej, prowadzą zajęcia z przedszkolakami w formie gier i zabaw językowych. Poprzez aktywną zabawę, połączoną z dużą ilością ruchu, atrakcyjne gry, piosenki, rymowanki i historyjki, nasi uczniowie wprowadzają dzieci w wieku przedszkolnym w świat nauki języka francuskiego. Uczniowie i prowadzący zajęcia rozwijają swoje zainteresowania i talenty poprzez przygotowanie i przeprowadzenie zajęć oraz wykonywanie pomocy dydaktycznych dla przedszkolaków.

Cele projektu:
– rozwój uzdolnień artystycznych i kompetencji językowych uczniów,
– zwiększenie motywacji uczniów do nauki francuskiego,
– zwiększenie zainteresowania nauką języka francuskiego w środowisku lokalnym,
– nawiązanie ściślejszej współpracy pomiędzy sąsiadującymi placówkami,
– doskonalenie umiejętności pracy w zespole i poczucie odpowiedzialności za realizację wspólnego celu.