Akademia Veolia – Zdrowie i integracja

W trosce o zdrowie i prawidłowy rozwój dzieci, nasza placówka dołączyła do programu „Akademia Veolia – Zdrowie i Integracja” realizowanego przez Fundację Veolia Polska oraz Fundację V4Sport przy współpracy z Biurem Edukacji m.st.Warszawy i Veolią Energia Warszawa. Program ma na celu integrację dzieci uchodźców uczęszczających do warszawskich szkół podstawowych i przedszkoli oraz wsparcie nauczycieli, dzięki zapewnieniu nowoczesnych i kompleksowych materiałów edukacyjnych.

Za ideą programu stoją założenia Światowej Organizacji Zdrowia, które wskazują, że do prawidłowego rozwoju dzieci potrzebują co najmniej 60 minut aktywności fizycznej dziennie oraz ćwiczeń o większej intensywności minimum trzy razy w tygodniu. Najnowsze badania udowadniają, że już kilka minut ruchu w czasie zajęć pomaga dzieciom skupić się i korzystnie wpływa na efektywność nauki. Dodatkowo, aktywność fizyczna także odstresowuje, wprawia w dobry nastrój, a przede wszystkim daje poczucie wspólnoty. Program „Akademia Veolia – Zdrowie i Integracja” łączy zatem w sobie trzy ważne dla rozwoju dzieci nurty: edukację, rozrywkę i ruch.

Dzięki propozycjom zabaw edukacyjno-ruchowych, nasi uczniowie z klas 0-3 będą mieli więcej okazji do ruchu w ciągu dnia (np. poprzez poranny rozruch, ćwiczenia śródlekcyjne, aktywne przerwy), a aktywność fizyczna będzie narzędziem do ich integracji i zniesienia barier kulturowych czy językowych.

Plakat zobacz


Rok szkolny 2022/2023

 

AKADEMIA VEOLIA – ZDROWIE I INTEGRACJA

Od września do grudnia 2022 r. uczniowie klas 0-3 naszej szkoły wzięli udział w projekcie „Akademia Veolia – Zdrowie i integracja” realizowanym przez Fundację Veolia Polska oraz Fundację V4Sport przy współpracy z Biurem Edukacji m.st. Warszawy i Veolią Energia Warszawa. Czas na krótkie podsumowanie i fotorelację.

Projekt miał za zadanie zintegrować dzieci uchodźców poprzez zabawę i ruch. Nasi uczniowie chętnie dołączali do wspólnej zabawy zarówno podczas lekcji jak i przerw. Popularnością cieszyły się nie tylko materiały audiowizualne, ale również specjalnie opracowane karty ruchu. Ćwiczenia proponowane przez twórców doskonale wkomponowały się w codzienną pracę dydaktyczno-wychowawczą, a jednocześnie stanowiły zachętę do spontanicznego, naturalnego ruchu dzieci.

Koordynatorem akcji była p. Judyta Wardak.